ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究年報
  2. 59

Agents of change or products of compromise? How Japanese senior high school EFL textbooks (mis)represent foreign language curriculum reform

https://kobe-cufs.repo.nii.ac.jp/records/2522
https://kobe-cufs.repo.nii.ac.jp/records/2522
da5da1dc-b27b-413d-9dff-b0928ef2f48c
名前 / ファイル ライセンス アクション
nenpo59-05.pdf ダウンロード (331.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-12-20
タイトル
タイトル Agents of change or products of compromise? How Japanese senior high school EFL textbooks (mis)represent foreign language curriculum reform
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 language education policy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 materials development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 curriculum reform
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japan
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English language teaching
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 GLASGOW, Gregory Paul

× GLASGOW, Gregory Paul

GLASGOW, Gregory Paul

Search repository
PALLER, Daniel Leigh

× PALLER, Daniel Leigh

PALLER, Daniel Leigh

Search repository
著者所属機関
内容記述タイプ Other
内容記述 Kanda University of Foreign Studies (Japan)
著者所属機関
内容記述タイプ Other
内容記述 Kinjo Gakuin University (Japan)
書誌情報 研究年報
en : Journal of Research Institute

巻 59, p. 55-77, 発行日 2019-12-20
出版者
出版者 神戸市外国語大学外国学研究所
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
テキストバージョン
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 One key issue in materials development and language-in-education policy (LEP) that has received little attention in the research literature is the degree to which content and activities of textbooks represent proposed reforms in English education curricula. Conceptualizing language policy as recontextualization through texts and discourses (Johnson, 2011), the current study explores the tension between curriculum and materials planning in a Japanese high school EFL subject. It determines the extent to which the subject’s goals objectives are reflected in the content and activities of its textbooks. Findings revealed inconsistencies in translation of reform objectives into activities across several textbooks, which may have implications in terms of consistency in curriculum delivery.
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04541073
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00076021
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-23 12:42:42.281165
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3