WEKO3
アイテム
Debating at school in Italy
https://kobe-cufs.repo.nii.ac.jp/records/2444
https://kobe-cufs.repo.nii.ac.jp/records/2444a158c9f6-8555-493c-9d19-5bebbf5db599
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Debating at school in Italy | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Debating at school in Italy | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | negotiation | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | debate | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | CLIL (Content and Language Integrated Learning) | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | teaching strategies | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | innovation CALL (Computer Assisted Language Learning) | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
CINGANOTTO, Letizia
× CINGANOTTO, Letizia
× CINGANOTTO, Letizia
|
|||||||||
著者所属機関 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | National Institute for Documentation, Innovation, Educational Research | |||||||||
書誌情報 |
研究年報 en : Journal of Research Institute 巻 58, p. 123-134, 発行日 2018-12-20 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 神戸市外国語大学外国学研究所 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
テキストバージョン | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | This chapter will focus on debating as a teaching strategy adopted by Italian schools, using Italian or English as a vehicular language within a CLIL (Content and Language Integrated Learning) methodology. Starting from a brief literature review, the paper will describe some initiatives carried out by Italian schools to promote debates. In particular the “Educational Avant-garde” movement promoted by INDIRE (National Institute for Documentation, Innovation, Educational Research) in cooperation with 22 schools will be described, focusing on debate as one of the “Ideas” of the Movement which can help innovate and reshape the traditional lecture-based bottom-up means of delivering lessons. |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 04541073 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00076021 |