WEKO3
アイテム
MEXT Policies and Learning Experience : Lifelong Learners of Languages other than English
https://kobe-cufs.repo.nii.ac.jp/records/2521
https://kobe-cufs.repo.nii.ac.jp/records/2521d59d2f6b-e5ae-4d0d-b4d6-24b5ddae7206
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-12-20 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | MEXT Policies and Learning Experience : Lifelong Learners of Languages other than English | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Foreign Language Learning | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Language Policy | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Third Age Learner | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Lifelong Learning | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Volunteer Tour Guide | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Language for Specific Purposes | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
SHIBUYA, Emi
× SHIBUYA, Emi
|
|||||||
著者所属機関 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Kobe City University of Foreign Studies (Japan)/Doctoral Student | |||||||
書誌情報 |
研究年報 en : Journal of Research Institute 巻 59, p. 39-53, 発行日 2019-12-20 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 神戸市外国語大学外国学研究所 | |||||||
フォーマット | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||
テキストバージョン | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper reviews how foreign language education, especially in French, has evolved in Japan by referring to the implementation of the Course of Study Guidelines by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology – Japan (MEXT). The guidelines for senior high schools indicate that instruction for foreign languages other than English should follow the Objectives and Contents for each subject in accordance with English (Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology – Japan [MEXT], 2018a, p. 239). However, some professional jobs related to 2 usage (e.g., travel guides or interpreters, etc.) require enough learning experiences of the target languages in terms of cultural understanding, ways of communication, and so forth. This paper explores the possibility of learning other foreign languages (e.g., French) from the aspect of current market demand rather than through strict application of MEXT policies. | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 04541073 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00076021 |