WEKO3
アイテム
The Evolving argument : negotiating improved academic writing skills and class cohesion
https://kobe-cufs.repo.nii.ac.jp/records/2446
https://kobe-cufs.repo.nii.ac.jp/records/2446041a4863-07f8-4202-9ca3-f67ec1d6ed39
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Evolving argument : negotiating improved academic writing skills and class cohesion | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Evolving argument : negotiating improved academic writing skills and class cohesion | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | negotiation | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | SLA | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | writing | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | peer-feedback | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | critical thinking | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
DEACON, Robert Joel
× DEACON, Robert Joel
× DEACON, Robert Joel
|
|||||||||
著者所属機関 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Nagoya Unibersity | |||||||||
書誌情報 |
研究年報 en : Journal of Research Institute 巻 58, p. 157-173, 発行日 2018-12-20 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 神戸市外国語大学外国学研究所 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
テキストバージョン | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | It is often difficult for instructors to prompt Japanese students to negotiate their opinions. Negotiation, however, plays a central role in second language learning and is a key component of active learning. As the pedagogical prominence of active learning continues to gain attention in Japan, instructors may feel challenged balancing guidance with activity. This paper describes a semester-long activity designed to facilitate negotiation to produce better class cohesion, critical thinking, and persuasive writing skills. The results suggest stronger class cohesion and that the writing structure from the group activity transferred to individual work. Grammatical peer-feedback, however, appeared to be minimal. | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 04541073 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00076021 |